Smörgåsgodis

Okej, jag bor i en bur, och borde tänka på figuren. Egentligen. Men denna lilla jordnötsröra är helt underbar till helgens rostade toast och borde väl egentligen sparas till dessa högtidliga tillfällen, även om det är svårt att hålla tassarna borta i veckorna.

Man får vara onyttig. Ibland.

Crunchy jordnötspålägg

1 dl saltade jordnötter
1/2 dl olja
2 msk socker
1 äggvita


Mixa jordnötter, olja och socker tills jordnötterna är krossade till önskad storlek. Tillsätt äggvitan och fortsätt mixa tills blandningen är krämig. Häll upp i tjusig liten skål och avnjut på rostad toast.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh gud så gott det verkar. Jag kan behöva lite pålägginspiration... :)



Den bilden och text jag har som bloggrubrik har jag inte gjort eller lagt upp själv. Det är många som har bloggar som kan hjälpa till med sånt med en liten summa som betalning :)

2010-04-12 @ 20:51:34
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0