ARRRRRRRGH!

Dessa egovåndor! En blir gäelen snart...

Det velas och funderas huruvida kalufsen ska bli blå eller ej. Kanske räcker det med att klippa rufset? Måste det bli blått? Klart icke. Men det gör ont inuti oxens envisa tankegångar att inte fullfölja en plan som hållits på under en sån lång tid. Ända sen i somras ju. Och så har man skrutit vida omkring om planen och det väntade resultatet. Inte kan man väl bara strunta i allt nu...?

Sickna problem jag har, va. Sitter och funderar på vilket sätt jag ska spendera mina pengar på att få ett annat utseende. Oh så livsviktigt. Nja, inte riktigt. Men roligt! Jag experimenterar, alltså lär jag mig.

Triathlon-ambitionen fick en kickstart igår. Löpning i terräng, plus fyra intervaller på spincykel. Känns riktigt najs i lårmusklerna såhär dagen efter. Idag blev en vilodag men imorgon blire mera löpning.. Men, axeln är fortfarande skadad så mitt viktlyftarprogram får vänta till nästa vecka. Viktprogrammet står visserligen utanför triathlonträningen, men är ändå sketans bra för uppbyggnaden av muskler och för att förebygga skador i framtiden. Tack för gymgenomgången, Nico :)

För tillfället har jag inget fullständigt triathlonprogram som jag går efter, eftersom jag inte har tillgång till simhall hur som helst. Men, nere i Kristianstad kommer jag investera i ett simkort, så kan man köra både gym, spin och simning på samma ställe. Just nu är det bara förberedelser och uppbyggnad av kroppen som gäller, inför starten på det riktiga programmet. Som går av stapeln så fort jag flyttar ner. Yahoo!

Jag är nykär i min träning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0