Ta en paus - spring iväg

Följande är en reklamsnutt som hördes i amerikansk radio vid rymdålderns början. Inslaget ingick i radioprogrammet Eldorado i P2 i torsdags (2009-09-17). Lyssna på den upphetsande, medryckande amerikanska reklamprataren i SRs webbradio, fyra minuter och tolv sekunder in i programmet: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=latestbroadcast&Id=2196&BroadcastDate=&IsBlock=

(futuristisk vinjett)
Futurama - general motors Futurama at the New York World Sphere where you meet the future face to face! (rymdljud) It's a fantastic experience you'll never forget, because the fantastic Futurama Ride takes you into the future and makes you feel like you're there - in outer space.

Wow. Dit måste jag åka.

Prestationskrav är en intressant fenomen. Jag undrar jag när det påträffades för första gången. Idag hägrar ialla fall ett allmänt begär över den aktiva stadsmänniskan, att inte ligga på latsidan. Man måste Lyckas. Helst ska man också visa hur Lyckad man är genom att även ha möjlighet och ekonomiska medel till att fylla upp fritiden med tillfredsställande (kanske statusvisande?) aktiviteter. Inred hemmet. Känn hur älskad du blev när du gjorde manikyr på din bichon frisé. Gå till Futurama och visa sedan för din mindre lyckade kollega, som tog en lugn helg hemma, hur mycket du har lärt dig av den fantastiska Futurama Ride. Känns det inte skönt? Du är Meningsfull tack vare din  sagolika förmåga att fylla upp ditt liv med sysselsättningssoppa, till bredden av livsbägaren. Men minns du allt du gjort, eller försvann alla dagar när du sprang mot nästa karneval? Hur meningsfullt var det då egentligen?

Jag brukar fundera på vad som gör olika människor lyckliga. Alla har sina egna medel. Vilket är ditt? Kommentera gärna.

Bilder: www.francik.com, www.artclubellewiew.com

Kommentarer
Postat av: ViVi

Det tog ett tag att hitta sina egna grejer =)

2009-09-20 @ 10:44:37
URL: http://www.myspace.com/vivilavidaloca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0