A workoholic without work is like...


... pizza without cheese - something feels seriously wrong...

... my hampster without his wheel. He wouldn't stand a day

... a shopaholic who has gone for a shoppingtrip and forgotten her creditcard - every shirt and skirt is so close but yet so far, far away

... *insert other suitable simile*.

Ge mig en uppgift över sommaren med efterföljande smällfet, garanterad lön! Nuuuuuu!

Fasiken, jag står inte ut med att inte konstant ha en buffert för tre månader framåt, som jag brukade ha... Att det ska kosta så mycket att leva, och att besparingar ska gå åt så snabbt.

Jag söker ju, och får så fina löften överallt från intervjuer och arbetsgivare att jodå, det ska väl inte vara några problem med ett litet vikariat över sommaren medans magen jäser, vi ska bara sammanställa resultaten från alla intervjuer och sen ger vi besked. But nooooo. They never call back.

Nu går jag ut med en allmän efterlysning. Vad skulle du göra för att tjäna en hacka på egen hand? Spela gitarr på gatan? Skriva smörbrev till kungen och hoppas på att han delar med sig av sina skattemiljoner? Starta en kurs i självförsvar? Starta eget... Ja, vadå?

Kommentarbomba mig, I need all the inspiration I can get!

Kommentarer
Postat av: Annette

Ge inte upp! Du verkar ju superkreativ Emma och hittar jobb här och där och saker löser sig. Kanske åka ner till morfar och mormor och jobba med att bygga och måla. Hanna ska vara där nån vecka i sommar. Svart förvisso. Du vill kanske ha en go lön som kan fixa en bra föräldrapenning och då förstår jag att du vill ha det jobbet nuu. Allt har en mening och om man öppnar ögonen så finns det tecken och allt som man behöver får man! Det var mitt bästa råd med flumvarning, men det är sant. Kram Emma och magen

2010-05-05 @ 22:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0