Bara en liten instickare

Tänkte att det kunde vara dags med en liten uppdatering. De där långa, finurligt, uttänkta inläggen är alldeles för avancerade för att bli av i en handvändning, så jag hafsar ihop nåt litet nu bara. Som när man tänkt lägga ner energi på att kreativisera ihop en marängtårta, men slutar med att istället gräva fram lite glass i frysen... Glass är också gott. Här kommer dagens smakprov.

Det är teaterfestival på gång i Norrköping. Grymt mycket föreställningar att kolla på, även om man själv inte får så mycket kollat som man skulle vilja... Skulle man hinna med hälften av föreställningarna så skulle det ändå krävas en heldag av intensivt planerande i förväg, liksom. Men min egen föreställning kommer jag på! Bäst är väl det, när man har ena halvan av huvudrollen...

På måndag är det rekrytering. Två nyheter sparkar igång för min del, dels ska alla personalscheman sättas för Wokkitchen, och dels så har jag mitt första pass som värd på friskis på kvällen. Wohoo, gratis gym och gruppträning tack vare lite personligt engagemang en gång i veckan! My wallet likes that.

Har påbörjat ett nytt oljeprojekt. Mest för tränings skull, jag vill bli bra på att göra människor, tolka perspektiv, rörelser och proportioner... Det är en simmare, sedd framifrån just när hon dyker upp ur vågorna i snyggaste fjärilssim. En liten framtidsvision inför kommande triathlonträningen? Säkerligen :)

Och hajen är numera helt klar, tänker inte slänga på en färgklutt till. Har fixat till lite kladdiga partier och lagt på highlights i solstrålarna som silar ner i havet. Den blev snyggvo.

Farbroremma, hur står det till med träningen nuförtiden egentligen?

Nja, den är väldigt sporadisk för tillfället. Det blir fyra-fem svettiga träningspass i veckan, fördelade på gruppträningar och jogg/cykling inne på gymmet. Styrkan ligger totalt i skymundan. De enda jag får i styrkeväg är det som bjuds på gruppträningarna. Vilket inte är helt fy skam, i och för sig. En del av ledarna är riktigt duktiga på att hitta på nya, innovativa övningar som väcker slumrande muskelgrupper...

Jag har känt mig ganska virrig på sistone. Blir man extra ofokuserad av att vara gravid? Eller litar jag för mycket på min kvinnligt inbyggda simultanförmåga och försöker ha två bollar för många i luften? Det ligger nog ganska mycket i det sistnämnda.

Nu blir det gym. En timmes distansspinning, och så lite backar för att låta låren jobba. Hade min fina (ehm) cykel inte haft punka, stopp i växelhuset och en totalt paj frambroms - och en bakbroms som bara tar på raksträckor - så hade jag gladeligen cyklat utomhus. Hm, det krävs lite fix med det där för att få den transportformen att rulla igång.

Ps. Jag önskar mig en bra landsvägscykel i 21-årspresent... En som går att tävla med.

Och skojiga inredningsprylar.

Det sistnämnda är kanske enklare rent ekonomiskt :P

Nej, nu ska jag iväg!


Kommentarer
Postat av: Moshan

Å där satt den....önskelistan!!

Väldans snygg design på sidan tycker jag.

=)

2010-04-18 @ 10:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0