Inspired

Blev inspirerad av en bloggande vän som gjort sin egen positiv upplevelse-lista för att komma bort från sitt jag-trodde-det-var-vår-men-nähepp-så-började-det-snöa. Fast min egen anledning är väl bara att jag för tillfället är allmänt... Glad!

Dagens positiva upplevelser listas nedan.
  1. Stack ut och sprang en kort, kort bit - trots snöblask och rusk - klockan halv sju på morgonen. I feel ambitious :P
  2. Bussen till De Geergymnasiet var inte försenad idag, som den var igår.
  3. Jag fick sitta modell för de rara små konstnärerna i tre lektioner istället för två och en halv, som överrenskommet. Mer klirr i kassan för att sitta och meditera tjugo minuter extra. Ja tack!
  4. De blev klara med sina målningar till slut. Fett coolt att få gå omkring och kolla på fem vitt skilda avbildningar/tolkningar av sig själv...
  5. Enbart positiv respons för min arbetsinsats från mina kollegor på Wokkitchen.
  6. Varit hemma hos Tess med son, fått sminkservice (tjohej) och lärt känna Titti. Najs med nya människor att relatera till.
  7. Har hejat på en massa Ica-kollegor och en Actionpeople-kollega och känner mig poppis på centrum...
  8. Hageby Centrum öppnade idag, med invigningsceremoni och en massa kul att kolla på. Jisses vad shoppingsugen man blev... Skulle grymt gärna vilja ha råd att uppgradera hela min garderob, och lägenheten också för den delen.
  9. Världens enklaste kortjobb är mitt, hela helgen. Dela ut flyers och se söt ut. Inklusive gratis tjingtjonglunch och så mycket cola zero jag orkar dricka...
  10. Har fått grymt bra kontakt med både arbetsledaren och alla mina kollegor - stämningen oss emellan är på topp trots en något skakig start med mycket tidspress. Alla oklarheter börjar klarna nu. Skööööönt!
  11. Fått en massa förvånade blickar på maggen, folk kan inte tro sina ögon när jag säger att jag är i sjätte månaden. Grymt skönt att slippa gå omkring med en jätteballong fylld med vätska, ju! Jag är nog lyckligt lottad :)
  12. Upptäckt att mitt korta nackrufs kan sättas upp i en minimal hästsvans - och det ser bra ut!
  13. Flängt runt till Björk i min underbara lägenhet.
  14. Om en kvart går jag ut och kollar på fyrverkerierna från taket på Hageby Centrum - kvällens avslutning. Imorgon bitti blir det träning igen.
  15. Min näsa är grön.
Kort sagt. Det snöar, men det gör absolut ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0