Potatomania

Vad gör man om man är enmanshushåll och potatisen på Ica kostar en krona kilot? Det är ju inte så att man direkt käkar upp alla fem kilo (maxvikt per hushåll) innan potatisen hinner grodda sig, precis... Nix. Dags att bli husmoderlig på riktigt och göra ena riktigt härliga storsatser med KRUBB! Sagt och gjort. Idag blev det en stor sats rårakor (som också blev middag, med svampinjonstuvning till, mumsisch), och en gryta kokt potatis till framtida användning. Fast, det blir inga kulinariska middagsfoton från denna lilla kvällsvard. Min matlagning blir aldrig lika estetiskt tilltalande som Djingis Khans... Han är köksmästaren, han får ta bilder.

Apropå käk, så är jag numera inhoppare på Wokkitchen. Och satsar på att bli inhoppare på Accent också, efter vårt lilla rekryteringssamtal på torsdag. Ica Kvantum är kvar, likaså Actionpeople. Och räknar man dessutom modellandet på De Geer och intendentandet/förhandsmannandet på Shamrock, så har jag numera... En, två, tre, fyra, fem, sex jobb. Och är ändå låginkomstagare så det skriker om'et. This world is weird.

Första seglingen i år går av stapeln nu i helgen! Ledarutbildning med en massa nya små förhandsmansaspiranter. De kommer få sig en redig utmaning, vad jag har hört av Werner så blir detta den mest genomtänkta, simulatoriska och pedagogiskt avancerade utbildningsseglingen i mannaminne. Eller åtminstone emmaminne... Ska bli intressant att se hur jag klarar att klänga i mast och tåg med jäsmage och bara en arm - axeln gick ur led i förrgår. Men ÄÄHH. Den läker finfint, den. Och man behöver ingen arm för att kommendera genom stormar och vindar...

Snackade med frasse idag! Min goa, gamla sjöbjörn och kapten på skampan. Han är sjukskriven och jag trodde att han skulle förbli så under hela säsongen. Det trodde han själv och all sjukhuspersonal också till en början. Men krutgubben läkte finare än förväntat och var på benen igen innan vi ens hann blinka. Tänka sig.

Nu ska jag leta reda på Djingis, som gömmer sig nånstans i köket. Jämrans gnagare :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0