Shitload of new, fresh inspiration

Jag vet inte riktigt varför vissa av rubrikerna blir på engelska. Det känns bara bra, liksom.

Det är grymt mycket som känns bra nuförtiden!

Har jag sagt att jag eventuellt funderat på att skaffa dubbelloftsäng istället för vanlig dubbelsäng? Och att jag dessutom lekt med tanken på att starta upp mitt gamla akvarieintresse igen? Gissa vad jag snubblar över på en kompis släktings vind härnere i Norrköping, om inte: Ett akvarium. Och som om det inte vore nog med det, så har han dessutom en dubbelloftsäng, den där sorten som är billig och bra på IKEA, som han vill bli av med. Kan man ha mer tur..? Jag fick alltihop. I och för sig, loftsängen lånar jag bara ifall ägaren (kompisens släktings son) skulle få för sig att flytta hemifrån och vilja ta med sängen. Inte mig emot. Jag är bara glad över ödets nycker. Och nu har jag ett enormt plockepinn av aluminiumdelar som jag ska montera ihop... När orken faller in :P
Akvariet kanske blir som en "rumsavdelare" vid sidan av loftsängen, så att man kan kolla på firrarna från båda hållen. Dock fattas en del grejer innan jag kommer igång och kan börja inreda tanken. En bänk, för det första. Och nånting ovanpå, då glasöverdelen saknas.

Vad mer nytt... Träningen går bra och rullar på någotsånär. Armhävningarna har jag slarvat med på sistone, men jag får väl ta och göra det där maxtestet idag som jag egentligen skulle ha gjort i söndags, för att få reda på vilken nivå jag ligger på nu.

Måleriet rullar sakta på igen. Har målat en teatermask, fritt efter rekvisitan i Bounces uppsättning av Gökboet. Och så har jag påbörjat en målerikurs, där vi nästa gång ska ägna oss åt porträtt. Perfekt tillfälle att göra ytterligare en mask, med ett annat ansikte! Mitt stora projekt som jag kommer jobba på parallellt med allt annat i kursen tänker jag inte avslöja än, men hav tålamod. Det kommer.


Djingis Khan har utvecklat en förkärlek för vertikal burgallerklättring, armgång i takgallret, och mina ostfrallor... Fy! Inte sno. Nåja, söt är han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0