Inredningsdrömmar

Sade jag att löpningen fick vänta till våren? ÄHH! Lite snö har väl aldrig skadat... Inte när springlusten faller på iaf. Jag sprang en kortis för några dagar sen, en pröva-kondisen-runda. Och kombinerade dagen med ett överkroppspass på gymet. Och idag blev det skogsspår, ca 7 kilometer genom yrande snö. Fy farao vad jobbigt! Och gissa om både strumpor och skor var alldeles plaskblöta när jag kom tillbaka hem igen.

Måste nästan börja ta med kameran när jag sticker ut i naturän. Farao vad vackra skogarna är i full vinterskrud.

Det hände en häftig grej under springturen. Förra passet liksom segade sig fram hela vägen, och jag hade varken kondis eller benmuskler att utnyttja för någon fartökning, kändes det som. Men idag..! Nånstans mitt i skogen flög det in en energibomb utan like i bröstet, som sprätte igång ben och flås och alltihop! Gissa om snön yrde. Och jag hade säker kunnat hålla tempot hela vägen om det inte vore för mjölksyran i midjan. Nåja, springet blev av ialla fall. Och på kvälla vart det stationsträning tillsammans med emma och femtio andra stånkande svettläppar på friskis. Kul och annorlunda. Omväxling förnöjer :)

Emellanåt kör jag järnet på www.hundredpushups.com, en sajt med träningsprogram som har som mål att klara att genomföra hundra korrekta armhävningar i ett svep. Jag är uppe i tjugo nu... Still got some way to go. Men jag är glad att träningen har kommit igång nu igen. Pepp är jag inte alltid, men det blir ialla fall av. Imorgon blir det BBB på gymet: Ben, bröst och biceps. Huga!

Lägenheten är fortfarande tom! Morr. Jag och Britmary skulle ha åkt till secondhandcentret igår, men mitt jobb ringde in och sabbade vår planerade möbelshopping. Visserligen är jag väldigt glad att de ringer. Jag får inte mycket arbetstider numera, efter alla nedskärningar. Dock har de lyckats ringa in mig när jag haft andra planer två gånger i rad nu. Lite småfrustrerande, då secondhandaffärerna bara har öppet på onsdagar och lördagar. Nåja. Jag bönar och ber om att de ska ringa in typ imorgon och inte på lördag, så att mina möbelshoppingsplaner går av stapeln nån gång. Är så pepp på att börja inreda att jag blir alldeles galen!

Har funderat lite på vad som ska hända i "rummet" (jag har ju bara en etta så mitt enda rum blir både sovrum, vardagsrum, arbetsrum, gästrum...) och har fått några infall av idéer på sistone. Jag har en vägg som jag skulle vilja kanta med två låga, likadana förvaringsskåp. Helst i nåt iögonfallande material och färg. Har kollat på IKEAs plåtskåp i rött. Alternativt hitta ett par gamla arkivskåp i låg höjd och köpa en burk klarröd sprayfärg... Me like that idea. Hursomhelst, väggen ovanför ska nästan täckas av en jättecanvas, halvt vit och halvt målad antingen abstrakt eller konkret, med en lampa bakom så att hela grejen blir som en stämningsbelysning. Vi får se vad motivet blir.

Sen så har jag funderat på vad som vore roligast/mest praktiskt av vanlig dubbelsäng eller loftdubbelsäng? Det ska vara en dubbelsäng ialla fall, så mycket är bestämt. Och om jag ska ha en soffa eller ett skrivbord under loftsängen (om det nu blir loft över huvud taget) får vi se, likaså vad det blir för soffbord. Jag skulle helst vilja ha en kista med platt lock, att betsa eller täckmåla vitt som ett sommarmoln... Rummets monolit mitt i smeten. Åsså nån hyllvägg, en spegel eller två, fina lampor inklusive en spotlightrad i hallen (önskedröm ialla fall) och så småningon ett och annat konstverk. Olje- och akrylkursen börjar nästa vecka, så nånting ska jag väl lyckas åstadkomma där. Och just ja, luftiga gardiner får vi inte glömma. Och en fet matta.

Det är viktigt med saker att se fram emot, även när plånboken tryter. Ingen aning om hur långt jag kommer att komma i möblemanget nu på lördag, dvs hur mycket jag har råd med. Och samtidigt hoppas jag att kolmården ser mitt cv som det mest attraktiva till säsongsanställningarna som börjar nu i vår... Såvida inte Ica får för sig att öka på personalstyrkan igen. Man kan alltid hoppas.

Bilder:
IKEA PS skåp 799 kr.
Omslag till boken 100 pushups in 7 weeks, går att köpa via http://www.hundredpushups.com/book.html


Kommentarer
Postat av: Hanso

Åh! De där skåpen är ju så jädrans snygga! Jag skulle vilja ha ett par sådana skåp i någon mustig, blå färg^^

IKEA har luftiga gardiner i organza, kostar inte många penningar! Om du vill kan jag sy/köpa dig ett par i inflyttningspresent? ;)

SKÖNT att komma igång med träningen igen också!? :D

2010-02-05 @ 11:58:50
URL: http://bigmommaslife.blogstpot.com
Postat av: Farbroremma

Jag tycker om att de är i ett oklassiskt material samt att bara färgen i sig blir ett stort, sprakande utropstecken i rummet. Lite fabric fashion så att säga :P

Åh, gardiner får du gärna pyssla ihop om du vill! Vardagsrummet ska jag fixa till på egen hand då jag inte e riktigt hundra på hur stilen där kommer bli. Men jag har två stora fönster i mitt ljusa kök som behöver, vad heter det, kjolar? Gärna färgstarka alt svartvita, kontraster och grafiska mönster. Enfärgat funkar också. Vad som helst utom småblommigt :P

Jag återkommer om måtten. Kram!

2010-02-07 @ 14:59:51
URL: http://farbroremma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0