LATMASK!

Här sitter jag och glider sakta men säkert in i nåt sorts halvkreativitetsmood. Egentligen borde jag vara på gymmet, men... Jag struntar i det idag. Det blir löpning idag och gym imorgon, istället för tvärtom som planerat. Så har man mer tid över ikväll till att komma igång med nya kapitlet i kodstudierna. Idag ska det hända, idag börjar jag med CSS. Som jag har gått och intalat mig själv i flera veckor nu... Att gapet mellan HTML och CSS ska verka så stort! Kanske blir det enklare när jag inte bara läser om det utan faktiskt praktiserar blajset.

Solen har gassat över min terrass hela långa dagen idag och jag käkade lunch ute på terrass-soffan. Vad det var för maträtt, det vete katten... Man kan kalla den en söt, mustig nöt- majs- och rotfruktsfärs med lagrade grevérullar på en machégrön spaghettibädd. Eller köttfärsgucka på pastasallad. Personligen skulle jag hellre hugga in på det sistnämnda efter fem knegtimmar i kassan.

Apropå jobb. Jösses vad ryktet sprider sig! Och idag får jag reda på att halva ICA-staben har gått runt och sneglat på min mage men inte vågat sig fram och fråga. Förrän Marie, kassachefen, försiktigt tillfrågade mig om min nyvunna rundnätthet var av något annat än bakelser. Sedan när hon väl fått sina undringar bekräftade, DÅ kommer andra fram med förundrade blickar och frågar när det kommer vara dags. Plötsligt var man kassans medelpunkt... Undrar hur det kommer låta i lunchrummet imorgon när jag har heldag, och det offentliga ordet har hunnit spridas ytterigare.

Tänk, att det redan märks så tydligt :)


Kommentarer
Postat av: Cojonas

Det ser smarrigt ut tycker jag - e´ru schucker och skickar ner en tallrik?!

2010-04-01 @ 14:55:41
Postat av: Farbroremma

Kan jag väl!

2010-04-03 @ 11:57:59
URL: http://farbroremma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0