Magbetraktelser

Nu ska vi se. Kalendern säger nittonde veckan. Blod och hjärta växer och flödar, ämnesomsättningen har tydligen ökat också. Det märks på aptiten... Och på naglarna! Jösses vad de växer. Värsta klorna.

Magen avslöjar inte så värst mycket än så länge. Om man bortser från en viss knubbighet, plus en massa blå vener längs midjan och på bringan. Jag upptäckte en rätt kul grej idag - när jag ligger på rygg så ser jag bara lite extra välgödd ut, typ. Men spänner jag ut magen så mycket jag kan, så blir det en kula som inte kan misstolkas! Kan inte fatta att den till slut ska bli ännu större än såhär. Huga.

Kolla in klippet med brakedancemammor som jag postade på fejan! Snacka om mompower. Vadå farligt att röra på sig när man är gravid? Tusentals mammor dör i graviditet och födslovåndor p.g.a. fysisk ohälsa, inte minst i u-länderna. Motion främjar hälsa. Det är inte farligt att röra på sig, det är tvärtom naturligt och hälsosamt. Vårdens bannor bör tas med en nypa salt. Kroppen skickar ut tydliga varningar i god tid innan skador uppkommer. Våga leva, mammor! Because we're worth it ;)

Kommentarer
Postat av: ViVi

jes box =)

2010-03-14 @ 20:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0