Molly the Racist

Sådär ja. Akvariet har fått sina första invånare. Tre svarta och två vita mollys, två hanar av vardera färgen och resten honor. Tydligen ska mollys ha två honor per hanne, så jag börjar med tre honor på dessa två hanar så att de har lite valfrihet. När generationerna kommer igång så kommer det ju bli mer att välja på för alla. Och zootjejen försäkrade tryggt att mollys inte bryr sig om färgen utan kan vara med vem som helst.

Really..?

I så fall har jag fått ett riktigt racistgäng på halsen!

Direkt när jag släpper ut fiskarna i tanken så grupperar de sig, svarta för sig och vita för sig! Ha, ha, och ha, zootant! Dessa små varelser har tajtare gängbildningar än de coola vs nördarna på skolgården.

Förhoppningsvis släpper isen när de bott in sig ett tag. Kanske blir det till och med svartvita barn, det vet man inte :)

Nästa vecka ska jag köpa två par fjärilsciklider. Tänk om de får ungar... Det vore verkligen grymt kul. Yahoo, min gamla hobby är igång igen!

Kommentarer
Postat av: moshan

hihi

2010-03-14 @ 20:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0