Stökrebell

Det finns en svensk, oskriven lag som (något dramatiserat) kräver att man ska impregnera badrummet med klor, dammsuga bakom spisen två gånger i veckan, och framförallt paniskt lägga undan varje lös pinal i designade lådor enligt en standard signerad äkta IKEA-förvaringsmani. Jag gillar också lådor, men tänker härmed slå ett slag för friheten att ha stökigt. Det är ett privileguim, en frigörande skatt som städhysterikern aldrig inse värdet av.

Skåda min tvätthög! Tvätten är förvisso ren, och vilar på ett dammsuget golv sedan en och en halv dag tillbaka. Men istället för att vika in den, så tar jag mig friheten att prioritera en latstund på soffan med tryffelchoklad och standup comedy på youtube. Länge leve stökigheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0