Kalasbestyr

Jag borde inte sitta uppe så här dags, med tanke på den stundande spinningen klockan sju imorgon... Och så borde jag väl fixa en lunchlåda till morgondagens demouppdrag. Kommer inte sova nånting inatt :P

Men så är det, när en gäelen mänska får för sig att flänga ihop den största cheesecaken Hageby skådat klockan halv tio på kvällen. Jisses vad tiden kan flyga iväg. Redan midnatt..?

Det är full fart på fixelitrixandet inför kalaset på lördag. Jag påminner mig själv hela tiden att det inte behövs extremt mycket förberedelser för att få ett lyckat resultat. Men jag kan inte låta bli. Det är ju så grymt kul att ordna party! Förutom min monstercheesecake som står i frysen nu, så letar jag fortfarande efter ytterligare två madrasser till de sista av sex stycken nattgäster. Fullt hus! Och några små, små prylar är inhandlade på erikshjälpen inför fiskdammsförfarandet. Bara godispåsar är ju ingen fantasi. I den här dammen kan det dyka upp lite allt möjligt...

På lördag morgon sätter jag något tillgängligt offer i ballongblåsartjänst. Försök inte gömma dig, mamma...

Har funderat lite på vad man skulle kunna köra för lek/ar (singular eller plural?) och kanske har bestämt mig för en originell tipspromenad med frågor om kalasets gäster. Frågorna kommer besvaras och facit kommer skrivas genom att undersöka hur berörda namn klarar vissa utmaningar under dagen... Moahaha.

Just ja. Ett finfint pris kommer tilldelas vinnaren. Även det inhandlat idag. Här är vi ambitiösa :)

Andra förslag på lekar? Skriv å kommentera och få din vilja igenom... Om den når upp till den exceptionella, originella, sensationella, mångdimensionella farbroremma-standarden...

Och, och, och!!! Min mobilladdare och USB-överföringskabel har ääääntligen anlänt med posten från storstan! Hela två dygn tog det. Oj vad jag är otålig. Men det är väl inte så konstigt, när jag har seglat en hel helg på fina gamla skamrost och tagit massor med mobilbilder, men inte kunnat lägga in dem i bloggen för att jag min slarver glömt kabeln i stan. Men nuuu! Nu blir det seglingsblogg. Direktrapporterat från Stockman (Shamrocks livräddardocka. Se bilden).

Eller imorgon. Jag borde väl sova egentligen.

Ja, jo. Uppdatering kommer vid ett lämpligare klockslag. Suck, vänta ännu längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0