Meditera mera

Andning. In, ut, rytm som brusar i öronen. Medvetenhet om varenda cell i kroppen, hur allting arbetar, hänger ihop i kroppens kretslopp. Blodet susar, ilar genom artärerna, pulserar i fingertoppar och ögonlock. Långt bort hörs andra ljud, trafik, vind. Men bara som en avlägsen förnimmelse. Det yttre fönstret är avstängt nu, fördraget. Fokus ligger på insidan.

Jag är en extrem nybörjare i meditation. Fick en liten genomgång och en instruktion att arbeta vidare på för några veckor sen, och sedan dess har det rullat på. Varje dag. Det började med en minut med slutna ögon för att försöka rensa i kaoset, och varje onsdag lägger jag på en halv minut. Jag är nu uppe i två... Inte så anmärkningsvärt. Men det resultat jag har uppnått, det fenomen jag upplevt på den här korta tiden, är helt enorm! Virrvarret av tankar är fortfarande där, men i meditationen blir varje tanke kristallklar. Allt som urskiljs, förtydligas och visar sin innebörd i dessa korta små minuter... Jag borde nästan sitta med pennan i högsta hugg när tiden är ute. Snacka om effektivt tankearbete. Häftigt ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0