En morgon i sfäriska tecken


Håller på och lyssnar igenom ett av Mike Oldfields senaste album, Music of the Spheres från 2008. Än kan han. Blev ganska förvånad över att hela albumet var genomgående orkestralt. Liknar inget jag har hört från honom hittills. Om man bortser från vissa små musikteman som kommer igen. Känns som att han, varje gång han gör en ny skiva nuförtiden, omprövar sina gamla idéer i ny tappning. Det funkar :)

Jag sprang en mil i förrgår... I gymmaskin! Men det kändes ändå realistiskt, att det skulle kunnat ta så lång tid för den ansträngningsmängden ute i det fria också. Det klarar dock inte magen utan att spänna och kännas skum nuförtiden. Så utomhuslöpningen får ersättas av gym, cykel och långpromenader.

Elin och Johan var på besök igår! På genomresa från Karlskrona till Stockholm. Vi trängde ihop oss tre personer i min lilla tvåmanssoffa och konstaterade att det gick bra, om än med lite bök och stök... Men när djingis Khan skulle tränga sig in mellan oss så blev soffan överfull och "rann över", hur nu en soffa gör det.

Härefter följer ett fenomenalt, aldrig förr publicerat homestylingtrix för okultiverade personer som vill verka kultiverade: Köp en målning och ställ upp den på ett staffli. Köp lite olje- och akrylfärger på tub, kladda ut en del på en palett och ordna konstnärsmaterialet lite genomtänkt huller om buller nedanför staffliet, så det det ut som att du har målat tavlan själv! *Tips från Johan*


Tänkte jag skulle ta och slå ett slag för Djingis Khans nya blogg också.

http://farbroremma.blogg.se/lunchbistron

Här kommer alla hans kulinariska kökskreationer hädanefter att publiceras. Jo, jag har väl ett litet erkännande att gå ut med.. Det är inte jag som skapar maten. Det är min hamster.

Fast han är inte släkt med Remy i Ratatouille. Det var en råtta.

Kommentarer
Postat av: LEGENDEN

det är svårt att förklara, men du måste ha en speciell stilmall!

2010-04-10 @ 15:20:45
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

du e super....... :-)

2010-04-10 @ 23:56:53
Postat av: Farbroremma

Jag vet, självgott kråmande

2010-04-11 @ 04:59:10
URL: http://farbroremma.blogg.se/lunchbistron

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0